יום שבת, 26 בינואר 2013

הפגנה נגד כביש חוצה בית צפפא

במרכז בית צפפא נסלל בימים אלו כביש 4 שיחבר בין כביש בגין לגילה וגוש עציון, אלא שהרצף הזה נעשה במחיר של חלוקת הכפר לשניים, ובלי שיתוף התושבים והתאמת התכנית הכללית למציאות בשטח. כשלוש מאות תושבים הפגינו בככר ספרא נגד הכביש החדש. 

צילום: שי אטיאס עריכה: סיון מזרחי

תגובת עיריית ירושלים:המשכו של כביש בגין, אשר גובש כבר בשנת 1990,  ישדרג באופן משמעותי את התחבורה בעיר ואת מהירות ההגעה ממקום למקום ויאפשר לחצות את ירושלים ללא כל רמזור.הכביש ישמש גם את תושבי בית צפפה אשר יוכלו להשתלב בו דרך רחוב דב יוסף ודרך צומת רוזמרין. המו"מ עם התושבים ארך שנים ארוכות וכלל פגישות רבות עם בכירי העירייה. כמייצגת התושבים יצרה העירייה ביחד עם משרד התחבורה קירוי חסר תקדים בכביש, בלב הכפר, באורך 180 מטר ובנוסף הוסדרו כבישים פנימיים בכפר. חשוב לציין כי שהכביש שיבוצע יהיה סגור על ידי קירות אקוסטיים ובמקומות בהם הבתים יהיו קרובים ביותר יבוצע מיגון אקוסטי דירתי הכולל חלונות עם זכוכית כפולה והתקנת מזגן, כפי שנדרש ומקובל בכל הארץ.
העירייה קשובה לצרכי התושבים ועושה ככל הניתן לצמצם את משך העבודות ולהקטין את ההפרעות הנובעות מביצוע הכביש. פעולות שיתוף התושבים וההידברות עמם, כולל שיפור דרכי הגישה בשכונה והטיפול במרחב הציבורי ממשיכים להתקיים כל העת.

תגובה 1:

  1. מפת ישראל כל כך חצויה ומבותרת שזה ממש כואב. למי באמת אכפת מאיזה כפר? הדבר היחיד שאפשר להיות בטוחים בו מבחינת השלטון המקומי והממשלתי הוא שלאיש לא ממש אכפת מהתושבים הקטנים או מהסביבה.

    השבמחק